Kathmandu Press

घनश्याम भुसाल र चेखवका ‘छेपारा’हरू

आफ्नै पंक्तिबीचको बढ्दो असहिष्णुताका कारण शत्रुवत व्यवहार बढ्दो छ। एउटा बुर्जुवा पार्टीमा हुनुपर्ने सबै खाले गुणले एमाले लेस हुँदै गइरहेको छ।
घनश्याम भुसाल र चेखवका ‘छेपारा’हरू

काठमाडाैं, कात्तिक ४ : नेपाली कांग्रेसको ११औं महाधिवेशनमा सभापति पदका प्रत्याशी थिए– गिरिजाप्रसाद कोइराला र नरहरि आचार्य । तत्कालीन समय कोइरालाको तेजिलो राप–तापसामु अरू फिका देखिन्थे । ११औं महाधिवेशनमा कोइरालाले आरामपूर्वक विजय हासिल गर्नेमा कुनै द्विविधा थिएन । तसर्थ, कोइरालाविरुद्ध मैदानमा उभिने हिम्मत कसैले गर्थे सायद । नेता नरहरि आचार्यले भने कोइरालाविरुद्ध उम्मेदवारी दिए । उनको उम्मेदवारी एक हिसाबले संस्थापनप्रति सांकेतिक विद्रोह थियो । त्यो विद्रोह कांग्रेसभित्र झाँगिँदै गइरहेको वंश–वृक्षका साथै पार्टीभित्र कोइरालाको बढ्दो एकाधिकारविरुद्ध पनि लक्षित थियो । यद्यपि, नरहरिले गोल गर्न सक्ने अवस्था थिएन । तर कांग्रेसभित्र विद्वान् एवं भलादमी नेताको छवि बनाएका नरहरिलाई उनको व्यक्तित्व बुझेकाले सय–डेढ सय मत दिएर सम्मान जनाए । तत्कालीन समय उम्मेदवारी दिने क्रममा नरहरिले यस्तो आसय पनि व्यक्त गरेका थिए, ‘नेतृत्वमा एउटै व्यक्ति सदैव हाबी हुन नदिनका लागि मैले आफ्नो उम्मेदवारी दिएको हुँ । कसै न कसैले त दिनैपथ्र्यो । त्यो साहस मैले गरेँ ।’

नेपाली कांग्रेसभित्र गिरिजाप्रसाद कोइरालाको एकछत्र राज चलिरहेका बेला नरहरिको ‘विद्रोह’ एक सांकेतिक विद्रोह थियो नै, त्यतिबेला कांग्रेस–वृत्तमा केही तरंग समेत ल्याएको थियो । कम्तीमा पनि गिरिजाप्रसादको विरुद्धमा उम्मेदवारी दिने पात्र कांग्रेसभित्र रहेछन् भन्ने गहन सन्देश प्रवाह समेत भएको थियो । शक्तिशाली नेतृत्वसामु ‘त्वम शरणम्’ गरेर दास संस्कृतिलाई स्विकार्ने प्रवृत्तिलाई अन्त्य गराउने कदम पनि थियो, नरहरिको उम्मेदवारी । राजनीतिक जीवनमा कुनै दाग नलागेका नरहरिको उम्मेदवारीलाई तत्कालीन समय धेरैले नैतिक मूल्य–मान्यतालाई स्थापित गर्ने प्रयत्नका रूपमा समेत बुझेका थिए, अधिकांशले ।  

नेपाली कांग्रेसभित्र शक्ति र मूल्य–मान्यताबीच ११औं महाधिवेशनमा भएको यो प्रतिस्पर्धा अब आउने नेकपा (एमाले) को दसौं महाधिवेशनमा उजागर हुने स्पष्ट संकेत देखिएको छ । यतिबेला नेकपा (एमाले) विभाजनको पीडा झेल्न अभिशप्त छ । पूर्वप्रधानमन्त्री माधवकुमार नेपाल नेतृत्व समूह भदौको पहिलो साता नेकपा (एकीकृत समाजवादी) गठन गरी बेग्लै भात–भान्सामा जुटेपछि एमालेलाई पूर्ववत शक्ति र साख फर्काउन मुस्किल साबित हुँदै गएको छ । नेकपा (एस) प्रति आकर्षित पंक्तिलाई एमालेमा फर्काउन नेतृत्वको भरमग्दुर प्रयत्न जारी छ भने एमालेका नेता–कार्यकर्ता, खासगरी हिजोका दिनमा केपी शर्मा ओलीप्रति निकट रहेर कुनै सुविधा नपाएको पंक्तिलाई आफूतिर तान्न नेकपा (एस) पनि प्रयत्नरत नै देखिन्छ ।

Hardik ivf

एमाले र एसप्रति नेता–कार्यकर्तालाई आफूतिर आकर्षित तुल्याउने लहर चलिरहेकै बेला आगामी १०औं महाधिवेशनको रौनक पनि भित्रिन थालिसकेको छ । कुनै दुईमत छैन कि १०औं महाधिवेशनमा वर्तमान अध्यक्ष केपी शर्मा ओली नै अध्यक्षमा उठ्नेछन् । असोजको तेस्रो साता गोदावरीमा सम्पन्न बृहत्तर भेलाको मुख्य सन्देश नै आगामी १०औं महाधिवेशनमा ओलीलाई नै निरन्तता दिने रह्यो । प्रथम विधान महाधिवेशनको रूपमा आयोजित बृहत् भेला ओलीलाई झन् शक्तिशाली र सर्वेसर्वा बनाउने गरी समापन भएको थियो । तसर्थ, यतिबेला एमालेभित्र ओलीको राप–ताप ०६२÷६२ को जनआन्दोलनपछि नेपाली कांग्रेसभित्र गिरिजाप्रसाद कोइरालाको जस्तो देखिएको थियो, त्योभन्दा कुनै पनि कोण र आकलनका हिसाबले पृथक् देखिँदैन ।

शक्ति र सामथ्र्यका हिसाबले एमालेलाई ओलीको वर्चस्वले ढाकिरहेका बेला यदि अध्यक्ष पदमा कसैले ओलीविरुद्ध उम्मेदवारी दिने उद्घोष गर्छन् भने त्यो नेपाली कांग्रेसको ११औं महाधिवेशनमा नरहरि आचार्यले गरेको उद्घोष र परिणाम जस्तै हुने प्रस्टै छ । केही दिनअघि, एमालेभित्र वैचारिक नेताका रूपमा स्थापित घनश्याम भुसालले अध्यक्षमा उठ्ने संकेत गरेका थिए । हुन त, महासचिव ईश्वर पोखरेलले पनि आफूनिकटका सञ्चारकर्मीको भेलामा ‘आफू अध्यक्षको उम्मेदवारका लागि योग्य भएको’ टिप्पणी गरेर मनसाय प्रकट नगरेका होइनन् । ओलीले अध्यक्षमा पुनः दोहोरिने इच्छा राखेसँगै पोखरेलले आँट गर्ने सम्भावना भने देखिँदैन । भुसाल अध्यक्षमा उठे भने त्यो पछिल्लो समय एमालेमा बढिरहेको ओली–वर्चस्व र सर्वेसर्वाप्रतिको विद्रोह भने साबित हुने देखिन्छ । यद्यपि, भुसाललाई उनको विद्वता र वैचारिक अडानको कदर गर्नेहरूले सम्मानित मत दिए पनि ओलीको राप–ताप अगाडि उनको दाल नगल्नेमा अहिल्यै प्रस्ट हुन जरुरी छ ।

भुसालले एमालेको १०औं महाधिवेशनमा अध्यक्षमा उम्मेदवारी दिए भने त्यो ओलीविरुद्ध विद्रोहको संकेत मात्र हुन सक्छ । अहिले एमालेमा ओलीको विकल्प छैन भन्ने धरालतीय यथार्थ बुझ्दाबुझ्दै पनि आफूले प्रतिस्पर्धा गरिरहेको छु भन्ने बोध स्वयं भुसालले पनि गर्नेमा दुईमत देखिँदैन । तर भुसालले सम्मानजनक मत ल्याउने सम्भावनाचाहिँ छ । त्यसका निम्ति केही आधार छन् । एक त, भुसाल माधवकुमार नेपाललाई पार्टी विभाजन गर्न हुट्हुटी लगाउने ‘दशभाइ’ भित्रका एक सक्रिय पात्र हुन् । ‘दशभाइ’ पछिल्लो समय अर्थात् माधव नेपालले नेकपा (एस) गठन गर्ने बेला उनलाई साथ नदिएर एमालेमै रहने निर्णय गर्ने नेताहरूको एक पंक्ति हो । यथार्थ रूपमा ‘दशभाइ’ले एमालेमै रहने निर्णय गरेसँगै नेकपा (एस) मा जान खुट्टा उचालिसकेको ठूलो पंक्ति समेत एमालेमै रह्यो । भुसाल अध्यक्षमा उठे भने त्यो पंक्तिबाट केही मत बटुल्न सक्ने अवस्था सिर्जित हुने प्रस्टै छ । अर्को, ओलीसँग रुष्ट रहेको पंक्ति पनि त्यति झिनो छैन।

हिजो सत्तामा रहँदा पद, सुविधा नपाएका तथा अवसरबाट पूरै वञ्चित पंक्तिमध्ये केहीले ओलीको साटो भुसालजस्ता पात्रलाई रोज्न सक्ने सम्भावना पनि उत्तिकै छ । अर्को, भुसालको वैचारिक प्रखरता बुझेका र हिजोदेखि नै उनलाई मन पराउने पंक्ति पनि छ । भुसालले यिनै पंक्तिको विश्वास जित्न सक्ने हो भने महाधिवेशनमा उनले सम्मानजनक मत ल्याउन सक्छन् । तर, कुनै सन्देह छैन– ओलीको राप–तापसामु कसैका प्रयत्नले सार्थक रूप पाउने छैनन् ।

भुसालको कमजोरी

हामीकहाँ कुनै पनि राजनीतिक दल गुटगत राजनीतिबाट मुक्त छैनन् । गुटबन्दीविनाको राजनीतिक दल वा शक्तिको परिकल्पना गर्नु दिवास्वप्न मात्रै हुनेछ । एमाले पनि लामो समयदेखि गुटगत राजनीतिको जगमै हुर्किंदै आयो । गुटगत राजनीतिलाई व्यवस्थित गर्न नसक्दा र वैचारिक ह्रास बढ्दै जाँदा कम्युनिस्ट पार्टीहरूमा विभाजन आउनु स्वाभाविक जस्तै देखिँदै गएको छ । पछिल्लो समय एमालेमा विभाजन आउनुमा पनि मूलतः यस्तै पक्षको प्राधान्य देखिन्छ ।

एमालेमा गुटगत राजनीति गरे पनि अत्यन्तै सानो पंक्तिले मात्र पत्याएका नेता हुन्, घनश्याम भुसाल । वैचारिक बहस र अध्ययनमै रमाउन चाहने उनी एमालेका अरू नेताभन्दा धेरै अर्थमा पृथक् छन् । अरू नेतामा जस्तो कार्यकर्ता पंक्तिमा घुलमिल हुने र विस्तार गर्ने, जनपंक्तिमा भिज्ने र राजनीतिका सबै खाले तिकडम अपनाउने स्वभावको उनीमा सर्वथा कमी देखिन्छ । उनको गुट यति झिनो छ कि त्यत्रो गुट त एमालेको गाउँपालिका तहका नेताले पनि बनाएका छन् । उनी एमालेभित्र गुटका कारण नभई वैचारिक अडान र प्रस्टताले चिनिएका र टिकेका नेता हुन् भन्नुमा कन्जुस्याइँ गर्नु हुँदैन । अरू नेताहरू वैचारिक रूपले आफूलाई सबल बनाउनभन्दा शक्ति र अनेक किसिमका सामथ्र्यका आधारमा स्थापित भए, भुसालले भने जहिल्यै वैचारिक रूपमा आफूलाई उभ्याउन चाहे । अन्ततः यो नै उनको पहिचान समेत बन्यो ।

बाहुबलीसामु निरीह पंक्ति

एमालेको राजनीतिमा बाहुबलीहरूको प्रवेश भएको धेरै भइसक्यो । अझ, पछिल्लो समय त बाहुवलीहरूले नै एमालेको समग्र राजनीतिक कार्यदिशा र आधार तय गर्ने सम्भावना वृद्धि हुँदै गइरहेको छ । नेतृत्व तहमा तिनै बाहुवलीको पहुँच र प्रभाव छ, जसले आफ्नो स्वार्थअनुकूल नेतृत्वलाई नचाउन सक्छन्, कुनै कठपुतलीलाई नचाएजस्तै । शक्तिका पुजारीको पंक्ति बढ्दो छ । दास मनोवृत्ति हाबी हुँदै छ । वैचारिक बहस र रचनाशीलता शून्यप्रायः भइसक्यो । आफ्नै पंक्तिबीचको बढ्दो असहिष्णुताका कारण शत्रुवत व्यवहार बढ्दो छ । एउटा बुर्जुवा पार्टीमा हुनुपर्ने सबै खाले गुणले एमाले लेस हुँदै गइरहेको छ ।

यस्ता परिस्थिति र अवस्थामा घनश्याम भुसालजस्ता पात्रले एमालेभित्र विपर्यय झेल्नुबाहेक अरू उपाय देखिँदैन । उनले विगतमा नरहरि आचार्यले चालेको जस्तै कदम चाल्नुको विकल्प छैन । यद्यपि, पछिल्लो समय अर्थात् गएको पुस ५ गते केपी शर्मा ओलीले संसद् विघटन गरेयता भुसालले जुन भूमिका निर्वाह गरे, त्यसले चर्चित रुसी साहित्यकार अन्तोन चेखवको चर्चित कथा ‘छेपारो’लाई पुनः सार्थक तुल्याएको स्वतः अनुभूत हुन्छ । जब–जब म चेखवको कथा ‘छेपारो’ पढ्छु र भुसालजस्ता वैचारिक नेतालाई सम्झन्छु, मभित्र यो प्रश्न प्रबल रूपमा उठ्न थाल्छ, ‘के आज पनि हामी बाँचिरहेको समाज र राजनीति चेखवले ‘छेपारो’ मा उभ्याएका चौकीदारजस्ता पात्रभन्दा एक बित्ता पनि पर उभिएका छैनन् ?’
 

 

प्रकाशित मिति: ०९:१८ बजे, बिहीबार, कात्तिक ४, २०७८
NTCNTC
Jaga shaktiJaga shakti
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
थप समाचार
मैले चिनेका दमन दाइ
मैले चिनेका दमन दाइ
दशैंकाे भाग
दशैंकाे भाग
दसैं हिन्दुको कि नेपालीको?
दसैं हिन्दुको कि नेपालीको?