अहिलेकै व्यवस्थामा चुनावमा जाँदैनौँ : प्रकाण्ड
यही व्यवस्थामा न चुनावमा जान्छौँ, न त सरकारमै । किनभने गएका कम्युनिस्टको अवस्था विचरा भइसक्यो, हामी सुरक्षित मानिस किन जान्छौँ ? दलाल पुँजीवाद र संसदीय व्यवस्थाको खिलाफमा भएकाले चुनावमा हामी जाँदैनौँ ।२८ फागुन ०७५ मा प्रतिबन्ध लगाउने सरकारी निर्णयपछि भूमिगत गतिविधि गर्दै आएको नेत्रबिक्रम चन्द विप्लव नेतृत्वको नेकपा प्रतिबन्ध हटाइएपछि गत २१ फागुनदेखि शान्तिपूर्ण राजनीतिमा फर्केको छ । त्यसयता आफ्नै हिसाबबाट गतिविधि गर्दै आएको उक्त पार्टीले अहिलेको राजनीतिक संकटलाई कसरी हेरिरहेको छ ? चुनाव र संसदीय व्यवस्थाप्रति विमति राख्दै आएको उक्त पार्टीका दृष्टिकोण र कार्यक्रममा आधारित रहेर पार्टी प्रवक्ता खड्गबहादुर विश्वकर्मा ‘प्रकाण्ड’सँग काठमाडौं प्रेसका लागि शुष्मा बरालीले गरेको संवाद :
पछिल्लो राजनीतिक घटनाक्रमलाई कसरी विश्लेषण गरिरहनुभएको छ ?
देश अहिले संकटमा छ । राष्ट्रियतामाथि नै धेरै विदेशी शक्तिहरूको हस्तक्षेप छ । विगतमा पनि यस्तो हस्तक्षेप थियो तर त्यो समय सापेक्षतामा थोरै मात्रामा थियो । हामीले चाहेको राष्ट्रिय मुक्ति हो । अहिले राष्ट्रियता नै खतरामा छ । नेपाली जनताले सात सालदेखि संघर्ष गरे– आफ्नो अधिकार, राजनीतिक, आर्थिक, सामाजिक, सांस्कृतिक, आधारभूत आवश्यकता परिपूर्तिका लागि । तर, पछिल्ला दिनमा ती आधारभूत आवश्यकतालाई स्थापित गर्ने, जनताको जीवनमा अभ्यास र लागू गर्नेभन्दा शासकहरू लुट्नतिर गए ।
अहिले देशमा राजतन्त्र छैन, यदि राजतन्त्र हुन्थ्यो भने उसैलाई लुटको आरोप लगाउन सहज हुन्थ्यो । तर, अहिले देशमा संघीय लोकतान्त्रिक गणतन्त्र छ । संघीय लोकतान्त्रिक गणतन्त्रका शासकहरू भनेको यिनै मुख्य पार्टीहरू हुन्, जसले संसदीय राजनीति गर्छन् । यिनै पार्टीहरूले काम गर्नुपर्ने हो नि, देश र जनताका निम्ति । तर, त्यसो भएन ।
कांग्रेस, एमाले र माओवादीले देशको नेतृत्व गरे । तर, जनताका पक्षमा के काम भयो ? केही पनि भएन । पछिल्लो दिनमा ०६२–६३ देखि ०६८ सम्मको नेपालको राजनीतिक प्रक्रियामा नैतिकताका आधारमा हामी पनि जिम्मा लिन्छौँ । किनभने, ०६८ सम्म हामी पनि माओवादी नै थियौँ । तर, हामी त्यतिबेला यो जिम्मेवारीमा थिएनौँ । त्यो समयमा हाम्रो बोध गराई एउटा तहको थियो । मुख्य जिम्मेवारी हाम्रो काँधमा थिएन, हामी सहयोगीका रूपमा थियौँ । मुख्य जिम्मेवारीका रूपमा प्रचण्ड, बाबुरामहरू हुनुहुन्थ्यो । भनेपछि जनताको शासनका निम्ति माओवादीले पनि व्यवस्था परिवर्तन गर्न सकेन । उहाँहरू सबै मिलेर नै अहिले देशमा यस्तो संकट आएको छ ।
जनता प्रताडित छन् । नेताहरू भने मञ्चमा भाषण गर्ने बेलामा संघीय गणतन्त्रबाहेक अरू कुरा गर्दैनन् । संविधानको मोडेल र प्रणालीका ठूला भाषण गर्छन् तर जनताको जीवनमा विकास खोई ? किसान, मजदुर, श्रमजीवी, महिला, दलित, अल्पसंख्यकको अवस्था अझ दयनीय छ ।
देशमा कतिपय यस्ता घटना भए, जसले अन्तर्राष्ट्रियस्तरमै बदनामी कमाए । आम जनताको आक्रोस दिन प्रतिदिन बढ्दो छ । नेतृत्वले भन्ने संविधानले यी तमाम कुरामा कुनै काम गर्दैन । तसर्थ, पछिल्लो राजनीतिक घटनाक्रमका कारण देश सर्वाधिक संकटमा छ । देशको नेतृत्व लिइरहेको सरकार नै आफ्नै प्रणाली भंग गर्नुपर्ने अवस्थामा पुगेको छ । प्रधानमन्त्री केपी ओलीले भन्ने गर्नुभएको छ, मैले काम गर्न चाहेको थिएँ, तर मलाई काम गर्न दिइएन, भित्र र बाहिर दुवैतर्फबाट घेराबन्दी गरियो र अप्ठ्यारोमा पारियो । यो के हो त ? कस्तो अवस्था हो ? देशको नेतृत्वले आफ्नो प्रणाली भंग गर्नुपर्ने अवस्था आउनु सामान्य संकट होइन ।
त्यसकारण यो संकटको बेलामा हामीले सडकबाट विकल्प प्रस्तुत गरिरहेका थियौँ । देशको राजनीतिक, आर्थिक, सामाजिक, सांस्कृतिकलगायत जनताका आधारभूत आवश्यकता परिपूर्तिको विकल्प दिइरहेका थियौँ । हाम्रो निष्कर्ष के हो भने अब यी संसदवादी दलहरूबाट देशको संकटको समाधान सम्भव छैन । उहाँहरूले संसदीय घेराभित्रै कुमालेको चक्रजसरी घुमाउन त सक्नुहुन्छ । ओलीजी, प्रचण्डजी, नेपालजीले पालैपालो घुमाउनु होला । त्यही वरिपरि कांग्रेस, मधेशवादी पार्टीहरू घुम्लान् तर जनताले चाहेको त क्रान्तिकारी र प्रगतिशील विकास हो । त्यसैले राष्ट्रिय राजनीतिमा नयाँ पहल थालेका छौँ । देशको स्थिति संकटको चरमोत्कर्षमा छ, देशकै अस्तित्व रहन्छ कि रहँदैन भन्ने अवस्था छ, जुन निकै भयावह स्थिति हो ।
दुई तिहाइको कम्युनिस्ट सरकारबाट राजनीतिक स्थिरता हुन्छ भन्ने जनअपेक्षा थियो । तर, पछिल्ला राजनीतिक घटनाक्रमले कम्युनिस्टप्रतिको बुझाइ नै गलत सावित भएको देखिन्छ । कम्युनिस्ट आइडोलोजी खराब रहेछ, गरिब, सर्वहारा र भुईंमान्छेका लागि कम्युनिस्ट होइन रहेछन्, बरु राजतन्त्र नै ठीक भन्ने स्थिति उत्पन्न भएको छ, यस विषयमा के भन्नुहुन्छ ?
व्यावहारिक रूपमा हेर्दा कम्युनिस्ट सरकारका नाममा समस्याहरू पैदा भएका छन् । राष्ट्रिय–अन्तर्राष्ट्रिय रूपमा जनताले कम्युनिस्ट पार्टी, सिद्धान्त र राजनीतिलाई जसरी बुझेका थिए, त्यसको ठीकविपरीत नेपालका कम्युनिस्टहरूले सरकारमा पुगेपछि राष्ट्र र जनताको हितसँग बाझिने गतिविधि गरे । नितान्त आफ्नो सत्ता र कुर्सीको स्वार्थसँग सम्बन्धित देखिए । त्यस्ता क्रियाकलापले जनतामा कम्युनिस्टप्रतिको बुझाइ गलत सावित भयो ।
कम्युनिस्ट भनेका पनि उस्तै हुन् कि भन्ने जनतामा प्रश्न उठ्यो । कम्युनिस्टहरू व्यवहारमा कांग्रेसभन्दा जनविरोधी हुन् कि भन्ने बुझाइ भयो । पञ्चायती व्यवस्थाका एकआध कुरा हेर्ने हो भने राष्ट्रघात थिएन, देशप्रति बफादार थिए । पञ्चायतको आर्थिक स्थिति नियाल्दा आफ्नै उद्योग, कलकारखाना थिए, जनता देशकै उत्पादन उपभोग गरेका थिए । अहिले ती कलकारखाना, उद्योगधन्दा कहाँ छन् ?
कम्युनिस्ट शासनले जनता र देशप्रति गरेको गलत व्यवहारले जनमानसमा कम्युनिस्टप्रतिको बुझाइमा विभ्रम पैदा गरेको छ । विश्वमा साम्राज्यवादी बुुर्जुवाहरूले कम्युनिस्टहरूलाई बदनाम गरेर सिध्याउने दुस्साहस गरिरहेका छन् । तर, यथार्थ फरक छ, अहिले दुनियाँमा जो जनता श्रम गरेर, आफ्नो पसिनामा बाँच्छ, त्यो वर्गको प्रतिनिधित्व गर्ने पार्टी भनेको क्रान्तिकारी कम्युनिस्ट पार्टी नै हुन् । ती जनताको राजनीतिक अधिकारलाई सुनिश्चित गर्ने भनेको कम्युनिस्ट व्यवस्थाको सत्ताले नै हो ।
त्यसैले नेपालमा अब वैज्ञानिक समाजवाद चाहिन्छ । अब संसदीय व्यवस्थाले भएन, यो सैद्धान्तिक र व्यावहारिक ढंगले सत्य हो । २० औँ शताब्दीमा अन्तर्राष्ट्रिय रूपमा स्थापित गरियो, अभ्यास पनि गरियो तर ८० को दशकपछि यसमा केही चुनौती देखापरे । कम्युनिस्टहरूले पनि त्रुटी गरे, त्यो साम्राज्यवादीहरूलाई बाँदरलाई लिस्नो पाएजस्तो भयो । अहिलेका कम्युनिस्टहरूले त्यो त्रुटीलाई सुधार्नुपर्ने हो तर यी कम्युनिस्टले पनि त्यही त्रुटी गरिरहेका छन् ।
श्रमजीवीको प्रतिनिधित्व गर्ने कम्युनिस्ट पार्टीले नै हो । कम्युनिस्ट पार्टीका खराबीहरूलाई सुधार्नुपर्ने हो । राजनीति भनेको स्वयंसेवा हो । अझ, कम्युनिस्ट राजनीति त पूर्ण स्वयंसेवा हो । तर, नेपालका कम्युनिस्टको अवस्था पूरा व्यावसायिक छ । यस्तो अवस्थामा यी कम्युनिस्टका खोलधारी बदनाम नभएर को होला त ? यिनीहरू नसिद्धिएर को सकिएला त ? नेपालका कम्युनिस्टको खोल ओढेका शासक आफू मात्र सिद्धिए त केही फरक पर्दैनथ्यो । तर, खराब कम्युनिस्टले गरेको जनविरोधी र राष्ट्रघाती कामले इमानदार कम्युनिस्टहरूले त्यसको क्षतिपूर्ति गर्नुपर्ने अवस्था आयो । खराब कम्युनिस्टले गरेको गल्तीका कारण कम्युनिस्ट आन्दोलनमा लागेका आमजनताको कम्युनिस्ट आस्था ध्वस्त हुने स्थिति बनेको छ । जनमानसमा हुर्कँदै गरेको कम्युनिस्टप्रतिको गतल बुझाइलाई सुधार्न हामी आएका हौँ ।
अहिलेको सरकार प्रतिगमनतिर गएको बताउँदै देशका प्रमुख दलहरू कांग्रेस, माओवादी केन्द्र र एमालेकै नेपाल–खनाल पक्ष विरोधमा छन् । यस्तो अवस्थामा तपाईंको पार्टी र प्रधानमन्त्री केपी ओली कुन सिद्धान्त, विचार मिलेर वार्तामा पुग्नुभयो ? कस्तो मतले यस्तो परिस्थिति ल्यायो ? के तपाईंहरूको ट्युनिङ मिलेको हो ?
हामीले उठाएको विषय हाम्रो पार्टी नेतृत्व र नेताहरूको व्यक्तिगत विषय थिएन । हामीले कम्युनिस्ट पार्टीको तर्फबाट देश र जनताको विषय उठायौँ । हामीले शान्तिपूर्ण मुद्दाहरू उठाइरहेका थियौँ । हाम्रो विचार, कार्यक्रम र गतिविधिले राष्ट्रिय राजनीतिमा प्रभाव पार्न थाल्यो, हामीले जनताको मन जित्न थाल्यौँ ।
सरकारी नेकपामा त्यसबाट आतंक पैदा भयो, विशेषगरी नेतृत्वमा रहेका ओली र प्रचण्डजीलाई । दुवैजना एकदमै मिलेको उन्मादको अवस्था थियो त्यतिबेला । उन्मादले मानिसलाई अन्धो बनाउँछ, त्यसैले हामीलाई प्रतिबन्ध लगाएर हस्तक्षेप गर्नुभयो ।
देश र जनताको स्वतन्त्रता र स्वाधिनताका लागि बलिदान गर्न तयार हाम्रो विचारमाथि मात्र हस्तक्षेप थिएन त्यो, समग्र राष्ट्रियता र नेपाली जनतामाथि हस्तक्षेप थियो । होइन भने राष्ट्र र जनताको निम्ति आवाज उठाउने पार्टी र नेताहरूमाथि किन दमन गर्नुपर्ने ? त्यसको खिलाफमा पार्टीको वैचारिक, राजनीतिक, प्रवृत्तिगत आचरण र व्यवहार नभई परिवर्तन सम्भव हुँदैन ।
प्रतिबन्धको खिलाफमा दुई वर्ष मात्र लड्दा जुन आरोप लगाउनुभएको थियो, त्यो खोई पुष्टि गरेको ? हामी देश र जनताको हितमा छौँ भन्ने हामीले पुष्टि ग¥यौँ । अहिलेको दुई तिहाइनजिकको सरकार नेपाली जनताको नजरबाट गिरेको छ । यो नेतृत्वप्रति नेपाली जनताको भयंकर आक्रोश र वितृष्णा छ । दुई तिहाइको नेकपाको सरकारले आगामी ५० वर्षसम्म शासन चलाउने भाषण सुनेका थियौँ, जतिबेला हामी जनताको घर आँगनमा थियौँ । ५० वर्ष छाडिदिनूस्, ५० महिना टिकाउनूस् न हामी हेर्छौँ भनेर हामीले त्यहीँबाट भनेका थियौँ ।
५० महिना नपुग्दै सरकार संकटमा छ । पार्टी विघटन भएको छ । अहिले ओलीजी र प्रचण्डबीच हामीसँग भन्दा बढी दुष्मनी छ, मिल्थ्यो भने त एकअर्कालाई बन्दुकले हान्नुहुन्थ्यो । त्यसो गर्न मिल्दैन र बन्दुक छैनन् पनि होला । उहाँहरूको पार्टीभित्रको संकट कुनै वैचारिक बहसमा केन्द्रित छैन । कुर्सीमा भएकोलाई फालेर आफू जाने, पदमा भएकालाई हटाएर आफू र आफ्नालाई राख्नेबाहेक केही छैन । उहाँहरूको कुर्सीको लडाईंलाई राष्ट्रको समस्या बनाउने अनि प्रताडित गर्ने ?
संघर्षका क्रममा हामीले जे भन्यौँ, अहिले त्यही स्थापित भयो । अहिले हेर्दा सरकारले आफूलाई समीक्षा गरेकोजस्तो लाग्छ । ओलीजीले आफूलाई समीक्षा गर्नुभयो, देशको स्थिति पनि हेर्नुभयो । हाम्रो पार्टी वास्तविक पार्टी भएको उहाँलाई लाग्यो । हामी इमानदार र राष्ट्रवादी पनि छौँ र जनताका पक्षधर हौँ भन्ने लाग्यो उहाँलाई । त्यसैले आफूले गरेका गतिविधि सुधार्नुपर्छ भन्नेमा पुग्नुभयो ।
हामीले व्यक्तिगत स्वार्थका आधारमा यो सबै गरेका छैनौँ । व्यक्तिगत स्वार्थ हामीलाई स्वीकार्य पनि छैन । त्यो कुरा हामीले आफ्नो जीवन र आन्दोलनबाट पनि प्रष्ट पार्यौँ । यो दुई वर्षभित्र हाम्रा दुई दर्जन साथीको सहादत भएको छ । हामी पनि बालबाल बाँचेका हौँ । नेपाली जनताको माया र विश्वासले यहाँसम्म आएका हौँ । ओलीजी यो सबै समीक्षा गर्न तयार हुनुभयो ।
यो विषयलाई बाहिर अनेक अर्थ लगाइएको छ । एकथरिलाई यो सम्झौता मनपरेको छैन । सरकारको नेतृत्व गरेका ओलीलाई भन्नूस् या उहाँको पार्टीमा हाम्रो पार्टीप्रति सकारात्मक दृष्टि नभएसम्म कहाँ सहमति हुन्थ्यो र ? हामीले मात्र चाहेर सम्भव थिएन । तसर्थ, हामीले उठाएका मुद्दा र हामीलाई हेर्ने दृष्टिकोणमा सकारात्मक भएर यो सम्भव भयो । राष्ट्रिय संकटको घडीमा तयार हो भने एउटा सहमति गरौँ, देशलाई क्रान्तिकारी निकास दिन तयार छौँ भनेर हामीले भन्यौँ ।
हिजोको हाम्रो संघर्षको मोर्चालाई बदल्छौँ । हिजो हाम्रो सडकबाट जनसंघर्ष थियो, अब शान्तिपूर्ण तरिकाले त्यसलाई अगाडि बढाउँछौँ । जनतासँग परामर्श गर्छौँ, जनपरिचालन गर्छौँ । देशलाई विकल्प दिएर अगाडि बढ्छौँ भन्यौँ । त्यसपछि उहाँहरू पनि तयार हुनुभयो र हाम्रो कुरा मिलेको हो । र, एउटा विन्दुमा आएर सहमति भएको हो ।
सशस्त्र संघर्ष गरेर आएको पार्टीसँग हातहतियार त थिए होलान् ? ती हतियार कहाँ छन् ?
संघर्षको समयमा हाम्राविरुद्ध निकै ठूला षडयन्त्र भए । एउटा घटना सुनाउँछुु । दाङमा हाम्रो पार्टीले भण्डारण गरेका हतियार बरामद भएको भनेर प्रहरीले पत्रकार सम्मेलन गर्यो । र, ७–८ वटा एसएमजी पत्रकार सम्मेलनमा देखाइयो । त्यो हाम्राविरुद्ध गरिएको षडयन्त्र थियो । यस्ता घटना विगतमा धेरै ठाउँमा भएका छन् । जनताको सबैभन्दा ठूलो हतियार भनेको विचार र राजनीति हो । त्यो तपाईसँग छ भने तपाईंले नभएका चिज पनि बनाउनुहुन्छ । तपाईंसँग विचार र राजनीति छैन भने भएका चिज पनि गुम्छन् ।
१० वर्षे जनयुद्धको समयमा हामीसँग हातहतियार थिए । ३५ हजार सेनामा १९ हजार अनमिनले प्रमाणीकरण ग¥यो । सबै हतियार बुझाइयो । जनयुद्धको सुरुमा जनतासँग हतियार थिएनन्, न त ०२८ सालमा झापा विद्रोहकै क्रममा हतियार थिए । तसर्थ, कुरा हतियारको होइन, विचार र राजनीतिको हो । समस्या पनि हतियारको होइन, विचार र राजनीतिको हो । समस्याको समाधान राजनीतिबाटै खोजिनुपर्छ । समस्याको समाधान राज्य र जनताबीचको अन्तरविरोधबाट खोजिनुपर्छ । राज्यले आफ्नो दायित्व वहन नगरेपछि जनतामा पैदा हुने आक्रोसको सामाधान खोज्नुपर्छ भन्ने हाम्रो पहिलो तर्क हो । दोस्रो– देशमा युद्ध थियो भने हतियार हुन्थ्यो । तर, देशमा युद्ध थिएन अर्थात् हामीसँग हतियार छैनन् । त्यसैले त्यसको चिन्ता लिनुपर्दैन ।
तपाईंहरू केपी ओली, प्रचण्ड, माधवकुुमार नेपाल, डा. बाबुराम भट्टराई, उपेन्द्र यादवमध्ये कुन नेतासँग नजिक हुनुहुन्छ ? अहिलेको नेतृत्वलाई हेर्ने यहाँहरूको दृष्टिकोण के हो ?
यसमा दुई पक्ष छन् । पहिलो– म आफू स्वयं जनता भएका कारण जनताको पक्षबाट हेर्दा सचेत जनता र राजनीतिक मिसनमा छौँ । राणाहरूको दमनविरुद्ध कांग्रेसले नेतृत्व गर्ने बेलामा बीपी कोइरालाप्रति जनताको ठूलो आशा, अपेक्षा र विश्वास थियो । बीपी आफैंले विचारधारामा गल्ती गर्नुभयो । नेताहरूले शक्तिको स्रोत जनता र राष्ट्र नठानेर अन्यत्र भौँतारिन थालेपछि गल्ती हुन्छ । बीपीले गर्नुभएको गल्ती त्यही हो । राणा शासनविरुद्ध जनताले त्यत्रो विद्रोह गरे, सम्झौता भारतलाई राखेर गर्नुभयो, जुन गलत भयो । धेरै लामो समयसम्म शासन गर्न पाउनुभएन ।
मेरो तर्क के भने कांग्रेसबाट त्यतिबेला जनताका अपेक्षा थिए, कम्युनिस्ट पार्टी त भर्खर ६ सालमा स्थापना भएको थियो । त्यतिबेलाको आकार र स्थितिअनुसार कम्युनिस्ट पार्टीले भूमिका वहन ग¥यो, त्यसभन्दा बढी कांग्रेसले गर्न सक्थ्यो । तर, कांग्रेसले जनतामा रहेको नफरत बुझ्न सकेन । ०४६ सालदेखि अहिलेसम्म जनताको जीवनलाई प्रभाव पार्ने गरी धेरै होइन, २–४ वटा काम किन नगरेको ? यसको दोष जनतालाई दिएर हुँदैन, आफूलाई पनि फर्केर हेर्नुपर्छ ।
नेपाली जनतालाई कम्युनिस्टबाट पनि अपेक्षा थियो । तर, कम्युनिस्टले पनि जनतालाई निरास पारे । आन्दोलन र क्रान्तिले निश्चित आकार ग्रहण गरिसकेपछि नेताहरूले पुरानो सत्तासँग साँठगाँठ गर्ने र पुरानो सत्ताको कुर्सीमा जाने हतियारका रूपमा जनतालाई प्रयोग गरे । अनि, जनतामा नफरत पैदा भयो ।
यो गलत भयो भन्ने विश्लेषणसहित ०५२ सालमा हामी माओवादीहरूले नयाँ सुरुआत ग¥यौँ । १० वर्षे जनयुद्धमा माओवादीलाई समर्थन नगरेको र आन्दोलनमा सहभागी नभएको को जनता छ भन्नूस् त । त्यतिबेला कांग्रेस, एमालेलगायत सबैको समर्थन थियो । कुरा पार्टी र जनताको मात्र थिएन, इमान्दार कार्यकर्ताहरूले पनि सहयोग गरे । ०६२–६३ पछि शान्तिप्रक्रियामा आउने बेलामा प्रचण्डजीले जनतालाई सडकमा बेवारिसे बनाएर अन्यत्रै कुद्नुभयो ।
यो इतिहासलाई सैद्धान्तिक मात्र होइन, व्यावहारिक दृष्टिले पनि हेर्नुभयो भने कांग्रेस, एमाले र प्रचण्डजीबाट अपेक्षा गर्न सकिन्छ कि सकिँदैन, जनताले विश्वास गर्छन् कि गर्दैनन् भन्नेसँगै हाम्रो निकट र टाढाको सम्बन्धको फैसला हुन्छ । अहिले जनताले उहाँहरूसँग होइन, हामीसँग अपेक्षा गरेका छन् । सत्य यही हो ।
हामी आएपछि पनि ०६२–६३ पछिकै नियती दोहोरिने हो कि भन्ने बाहिर पिर देखिन्छ । अर्को षडयन्त्रमा फसाउँछन् कि, यही सरकार र राज्यमा जाने हुन् कि भन्ने चिन्ता जनतामा छ । जनअपेक्षा पूरा गर्ने सन्दर्भमा हाम्रो मुद्दामा जो सकारात्मक हुनुहुन्छ, उहाँ नै हामीसँग निकट हुनुहुन्छ । हाम्रा मुद्दामा नकारात्मक हुने नेतासँग राजनीतिक संघर्ष हुन सक्छ ।
सर्वोच्च अदालतको आदेशपछि प्रतिनिधिसभा पुनःस्थापना भएको छ । यहीबेला सत्तारुढ एमाले फुटको संघारमा छ । नेपालबाट गुटको राजनीति कसरी अन्त्य होला ?
नेताहरू माक्र्सवाद, लेनिनवाद र माओवादको सिद्धान्तविपरीत गएका छन् । कम्युनिस्ट पार्टीको राजनीतिक कार्यक्रममा उहाँहरूले त्रुटी गर्नुभएको छ । भन्ने कम्युनिस्ट अनि व्यवहार गर्ने पुँजीवादी, समस्या त्यहीँ छ । यो दोहोरो चरित्रको अन्त्य हुनुपर्छ । गुट, उपगुटको अन्त्य तब मात्र हुन्छ ।
हामीसँग उहाँहरूको जस्तो समस्या छैन । समस्या नआउने होइन, आउँछन् । कम्युनिस्ट पार्टीमा अझ धेरै समस्या आउँछन् । कम्युनिस्ट पार्टीभित्र पनि पुँजीवाद र सामन्तवादले समाजमा उत्पन्न गराएका समस्या प्रतिविम्बित हुन्छन् । नेता र कार्यकर्ता आउने भनेको त्यही समाजबाट हो । तर, नेताले समयमा समस्या चिन्ने र वैज्ञानिक ढंगबाट हल गर्ने क्षमता राख्यो भने कम्युनिस्ट पार्टीभित्रका समस्या र संघर्ष एकतामा परिणत हुन्छन् । उहाँहरूले त्यही गर्न नसक्नु भएको हो ।
कम्युनिस्ट पार्टी निर्माण गर्न र व्यवहारमा देखाउन नसक्दा समस्या आएको हो । पार्टीहरूले जनताको प्रतिनिधित्व गर्न सकेका छैनन् । जब कि, राजनीतिक पार्टीहरू जनताका प्रतिनिधि हुन् । जनताका हितको प्रतिनिधित्व पार्टीहरूले गर्न सकेका छैनन् । जनता एकातिर, राष्ट्र अर्कोतिर, पार्टी अलग । पुँजीवादी पार्टीले पनि पार्टी निर्माण गर्ने सन्दर्भमा सैद्धान्तिक, राजनीतिक रूपमा त्रुटी गरेका छन् । कम्युनिस्टहरूले त झन् ठूलो त्रुटी गरेका छन् । यो त्रुटीलाई नसुधार्ने हो भने यसैले खान्छ, जो अहिले संकेत देखिइसक्यो ।
मुलधारको राजनीतिमा आउनुभयो तर एकथरिको बुझाइ वार्तामा आउन हतारिनुभयो भन्ने छ । यसमा तपाईंहरूको बुझाइ के हो ?
जनताको तर्फबाट हुने चिन्तालाई हाम्रो पार्टीले सदैव सम्मान गर्छ । जनताले चासो र चिन्ता व्यक्त गर्नुका पछाडि विगतमा पाएको धोका हो । विगतका सबै संघर्षको परिणाम व्यक्त हुने समयमा जनतालाई धोका भएको छ ।
सात सालदेखि हरेकपटक जनताले गरेको आशा धोकामा परिणत भएको छ । सोही कारण जनता निराश छन् । सोही भोगाइका कारण जनताले हामीप्रति चिन्ता व्यक्त गर्नु भनेको हामीप्रतिको अपेक्षा हो । यसको सबैभन्दा डरलाग्दो चित्र भनेको ०६२–६३ को परिवर्तनपछिको अवस्था हो ।
हामीले नयाँ राजनीति, शिरा र कोणबाट आशा पैदा गरेका थियौँ । अहिले यहाँ आएर सम्झौता गरेपछि पुरानै अवस्था फर्किने हो कि भन्ने चिन्ता प्रकट हुनु स्वाभाविकै हो । तर, हामी देश संकटमा रहेका बेला मुल धारमा फर्केका छौँ । २१ फागुनपछि विकसित राजनीतिक घटनापछि जनताको चिन्तालाई सकारात्मक कोणबाट सम्मानका साथ लिएका छौँ । र, हामी धेरै गम्भीर छौँ । चिन्ता र सचेतताको तहसम्म ठीक छ, त्यसभन्दा बढी चिन्ता नगर्नु होला भन्न चाहन्छौँ । किनभने, हामीले कुनै पनि हालतमा देश र जनतालाई धोका हुन दिदैनौँ । यसमा जनतामाझ प्रतिबद्धता व्यक्त गर्छौँ ।
विगतमा भएका दर्जनौँ धोकाविरुद्ध लड्दै आएका छौँ र लड्नका लागि तयार भएका छौँ । ०६२–६३ पछि प्रचण्डजी माओवादी राजनीतिबाट संसदीय बुर्जुवा र अहिलेको दलाल संसदीय राजनीतिमा पतन नभएको भए र उहाँमा विचलन नआएको भए देश अर्कै हुन्थ्यो । उहाँसँगै हामीमा पनि विचलन आएको भए नेपाली राजनीतिमा प्रचण्डजी यति छिट्टै टाट पल्टिनु हुने थिएन ।
उहाँसँग वैचारिक र राजनीतिक रूपमा हामी असहमत भयौँ । र, जनतालाई धोका हुन्छ भनेर उहाँसँग अलग भयौँ । जनताले त्यस अर्थमा हामीप्रति चिन्ता व्यक्त गरेका छन् । अहिलेको सम्झौता हामीले आफ्ना निम्ति गरेका छैनौँ । देश र जनता संकटमा परेका बेला जनताको सोचअनुसार समाधान दिन पहल नगर्ने हो भने फेरि इतिहासका पांग्रा पछाडि धकेलिने छन् र जनताका आगामी दिन कष्टकर हुनेछन् भनेर उचित बेलामा पहल गरेर सम्झौता गरेका हौँ । यो हतारो पनि होइन, ढिलाइ पनि होइन । देशको परिस्थितिअनुसार लिएको यो पहलले राष्ट्र र जनतालाई फाइदा गरेको छ ।
कम्युनिस्टले रुनसमेत दिँदैनन्, अधिनायकवादी हुन्छन् भन्ने आरोप छ । यस्तो अवस्थामा नेकपाको रणनीति के छ ? जनताले चाहेजस्तो पार्टी बनाउन वैचारिक आधार के छन् ?
दुनियाँमा यदि कोही जनवादी र लोकतान्त्रिक अधिकारको पक्षमा कोही छन् भने कम्युनिस्टहरू मात्र हुन् । कम्युनिस्टको सिद्धान्त र राजनीति नै समाजमा रहने बहुसंख्यक जनताका लागि हो । विश्वव्यापी रूपमा भन्दा ९५ प्रतिशत जनताको प्रतिनिधित्व गर्ने कम्युनिस्ट राजनीति र विचार हो । नेपालको परिप्रेक्ष्यमा ९८ प्रतिशत जनताको प्रतिनिधित्व गर्ने कम्युनिस्ट पार्टी र राजनीति हो । बुर्जुवा र पुँजीवादी विचार र राजनीति गर्ने पार्टीहरूले नेपालको सन्दर्भमा जम्माजम्मी दुई प्रतिशतको प्रतिनिधित्व गर्छन् । त्यसैले जनमत र जनचाहनाको प्रतिनिधित्व गर्ने कम्युनिस्टहरू हुने कि पुँजीवादीहरू ?
२० औँ शताब्दीमा पुँजीवादीहरूको सातो लिएका कम्युनिस्टहरूले पछिल्लो समयमा त्रुटी गरे । त्यो त्रुटीपछि साम्राज्यवादीहरू र विश्वका पुँजीपतिहरूलाई बाँदरलाई लिस्नो भयो । नेपालको सन्दर्भमा हामीले त्यो त्रुटीलाई सुधार गर्नुपर्छ भनेका छौँ । जनताका सबै दुःख दर्दहरूको अन्त्य गर्नुपर्ने मुख्य प्रतिनिधि र पहलकर्ता भनेको राज्य सत्ता हो । दोस्रो– त्यसबाट प्राप्त हुने शासन व्यवस्था हो । तेस्रो प्रतिनिधित्व गर्ने संविधान हो र चौथो नेतृत्व हो ।
यही कुरा नेपालमा नहुँदा समस्या जन्मेको हो, जसलाई हामी परिवर्तन गर्छौँ । राज्यसत्ता उत्पीडित वर्गको हुनुपर्छ । दलित, महिला, जनजाति, उत्पीडित वर्गको सत्ता भएन । त्यही सत्ता दिन हामी तयार गर्छौँ । ०६८ मा आइपुग्दा प्रतिक्रान्ति गरेका हौँ । त्यसबेलामा हाम्रो विद्रोह भनेको जनताको भावना र आकांक्षाको प्रतिनिधिमुलक विद्रोह थियो, जुन आम जनताको विद्रोहमा बदलिँदै छ र बदलिनुपर्छ ।
संसदीय व्यवस्थामा सर्वेसर्वा सांसदहरू हुन्छन् र उनीहरूले कार्यकर्ता निर्माण गर्छन् । त्यसैलाई शक्तिको स्रोत भन्नुहुन्छ उहाँहरूले । आम जनताको कुरा छोडिदिनूस्, उहाँहरूकै पार्टीभित्रको इमानदार र ठूलो त्याग गरेका कार्यकर्ता चुनावमा उम्मेदवार नै नहुने भए । कारण– इमानदारिता र त्यागको मूल्य नै नहुने भयो । चुनावका लागि नेताको चाकडी गर्न सक्ने हुनप¥यो, टिकट प्राप्त गर्न करोडौँ खर्च गर्नुपर्ने भयो । सांसद बन्न पाँच–सात करोड खर्च गर्नुपर्ने भयो । यस्तो अवस्थामा मजदुर, किसान, दलित, महिला, जनजातिको प्रतिनिधित्व कहाँबाट आउँछ ? यसलाई कसरी भन्न सकिन्छ लोकतान्त्रिक व्यवस्था ?
तसर्थ, यसको अन्त्य गर्नुपर्छ र त्यसको ठाउँमा वैज्ञानिक समाजवादी व्यवस्था चाहियो भन्ने धारणा हो हाम्रो । अहिलेको व्यवस्था नै गलत हो, अहिलेको संविधान जनताको संविधान भएन । देश र प्रणालीको नेतृत्व गर्नेहरू श्रमजीवी जनता नभएर दलाल पुँजीपति भए ।
अहिले उत्पन्न भएका तमाम समस्याको जिम्मेवारी ओलीजीले लिनुपर्छ किनकि सरकार त उहाँले नै चलाइरहनुभएको छ । देश त उहाँको हातमा छ । तर, यसमा दोष ओलीजीको सरकारको मात्र छैन । दोष त राज्य प्रणाली र व्यवस्थामा छ । ओलीजीलाई झिकिदिनूस् र माधवजीलाई राखिदिनूस्, उहाँले पनि गर्ने त्यही हो । तसर्थ व्यक्ति जो भए पनि प्रणाली, व्यवस्थामै खराबी छ भने जो गए पनि सर्वहारा, उत्पीडितको सत्ता बन्दैन । तसर्थ, व्यवस्था नै परिवर्तन हुनुपर्छ ।
जनविरोधी भएका कारण सत्ता, प्रणाली, संविधान र नेतृत्व मान्दैनौँ भनेर विगतमा सडकबाट भनेका थियौँ, अब राजनीतिक तवरले भन्दैछौँ । यसको निकास निम्ति ठोस कार्यक्रमका साथ अगाडि बढ्छौँ ।
सम्झौतापत्रमा उल्लेख भएअनुसार तपाईंहरूका नेता, कार्यकर्ताहरू छुटे कि छुटेनन् ?
हाम्रा नेता, कार्यकर्तामध्ये दुईथरिका साथीहरू हुनुहुन्छ । एक सय ७३ जनाजति हाम्रा साथीहरू जेलमा र पूर्पक्षमा छन् । २१ फागुनको सम्झौताअनुसार उहाँहरूको रिहाइको प्रक्रिया अगाडि बढेको छ । देशको कानून बडो झमेलावाला भएकाले अलिकति समय लागिरहेको हो । जेलमा भएका साथीहरू पनि आत्तिने भए, बाहिर जनताले पनि आवाज उठाउने भए । यो कुरालाई सरकार र हामीले ध्यानपूर्वक सोचेका छौँ ।
अहिले सकारात्मक हिसाबले प्रक्रिया अगाडि बढेकाले मलाई लाग्छ अब छिट्टै जनताले अपेक्षा गरेअनुसार सबै साथी निस्कनु हुनेछ । अबको एक–दुई सातामा बाहिर आउनु हुनेछ ।
तपाईंको पार्टीले चुनावमा भाग लिन्छ कि लिँदैन् ? पार्टीको संरचना कस्तो छ ?
अहिले भइरहेको देशको राजनीति मुलधारको होइन । मुलधार त्यो हो, जसले राज्य र जनताको प्रतिनिधित्व गर्छ । अर्थात्, नेपालको राजनीति मुलधार नै होइन, मुलधार भन्न बाध्य पारिएको राजनीति हो यो । मुलधार नभएकाले त समस्या सिर्जना ग¥यो । यो देशको मुलधारको राजनीति हाम्रो पार्टीले अब बनाउँदै छ, जसले पूर्ण रूपमा जनता र राष्ट्रको प्रतिनिधित्व गर्छ ।
सीमित मानिसको परिकल्पना र अभ्यासलाई मुलधार भनिँदैन । मुलधार त बहुसंख्यक जनताको प्रतिनिधित्वमुलक राजनीतिको रूप हो, जुन अब सुरु हुन्छ । आम समाजले हिँड्ने, मान्ने धार नै मुलधार हो, त्यही बनाउन हामी आएका छौँ । अहिले भएको कथित मुलधार त सक्काउनुपर्छ ।
संसदीय दलको कोणबाट हेर्ने हो भने ओलीजीले चुनावमा जान्छु भन्नुभएको छ, राष्ट्रपतिले सर्वदलीय बैठक बोलाउनुभयो, प्रधानमन्त्रीलाई राख्नुभयो, जुन अरू पार्टी सुन्न तयार छैनन् । नेपाल, खनाल, बाबुरामजीले त बहिष्कार नै गर्नुभयो । उहाँहरूले दिन खोेजेको निकास भन्नुभयो, तर यी दुईवटै निकासले जनताको प्रतिनिधित्व गर्न सक्दैनन् भनेका छौँ हामीले ।
उहाँहरूको आफ्नै कुर्सी र सत्ताको खेल हुनसक्ला । जनताको दृष्टिकोणबाट फोहोरी खेल हुन सक्ला तर फेरि पनि कागलाई बेल पाक्यो हर्ष न विस्मात । त्यसकारण यो रोक्नुपर्छ र देशमा जे समस्या छ, त्यसको निकास निम्ति नयाँ नीति र कार्यक्रम बनाउनुपर्छ । माथि उल्लेखित चारवटा विषयलाई परिवर्तन गर्नुपर्छ । त्यसको निम्ति तयार हुनुहुन्छ भने नेपाली जनताले आफ्नो अधिकारको फैसला गर्ने अधिकार दिऊँ, त्यो कार्यक्रम तय गरौँ ।
हाम्रो कार्यक्रम, योजनामा जनताको प्रतिनिधित्व गर्ने वैज्ञानिक समाजवादी व्यवस्था हुने भन्ने फैसला गर्न जनतालाई दिऊँ भन्ने छ । जनमत संग्रहमा जाऊँ, जसमार्फत जनताले दलाल पुँजीवाद संसदीय व्यवस्था रोज्छन् कि वैज्ञानिक समाजवादी । जनताको विचारलाई सम्मानका साथ स्वीकारेर अगाडि बढौँ । यो व्यवस्थामा अरू चुनाव या पुनःस्थापनाको कुनै अर्थ छैन । जनतामा गएर बुझौँ न ।
जनताले आफ्नोबारेमा आफैँ फैसला गर्ने प्रणाली दुनियाँमा सबैभन्दा लोकतान्त्रिक, समाजवादी हुन्छ । त्यसका लागि तयार हुनैपर्छ भन्ने अबको विकल्प हो । त्यसो हो भने उक्त कार्यक्रमलाई व्यवस्थापन गर्ने, त्यसविरुद्ध आउने चुनौती सामना गर्ने उपायहरू चाहिन्छ । त्यो उपाय भनेको प्रगतिशील संयुक्त सरकार बनाउने भन्ने छ, हाम्रो योजना । प्रगतिशील संयुक्त सरकारको नेतृत्व हामी गर्न चाहन्छौँ । त्यसमा इमानदार कम्युनिस्ट क्रान्तिकारीहरू, प्रगतिशील लोकतन्त्रवादीहरू, यो देशको शक्ति जनता, लामो समयदेखि समाज, राष्ट्र र जनताको निम्ति योगदान दिइरहेका स्वतन्त्र व्यक्तिहरू हुन्छन् ।
अहिलेको यही व्यवस्थामा त न चुनावमा जान्छौँ, न त सरकारमै । किनभने गएका कम्युनिस्टको अवस्था विचरा भइसक्यो, हामी सुरक्षित मानिस किन जान्छौँ ? दलाल पुँजीवाद र संसदीय व्यवस्थाको खिलाफमा भएकाले चुनावमा हामी जाँदैनौँ ।