Kathmandu Press

छाउगोठको सट्टा सुविधायुक्त छाउघर

महिनावारी बार्ने चलन नेपालभर छ । गाउँ होस् वा शहर, हिमाल होस् वा पहाड, सुदूरपश्चिम होस् वा कर्णाली, जताततै यो चलन छ ।

छाउगोठको सट्टा सुविधायुक्त छाउघर
फाइल फोटो

महिनावारी बार्ने चलन नेपालभर छ । गाउँ होस् वा शहर, हिमाल होस् वा पहाड, सुदूरपश्चिम होस् वा कर्णाली, जताततै यो चलन छ । सुदूरपश्चिम त अझ छाउपडीकै कारण बदनाम छ।

महिनावारी बार्ने चलन त नेवारी समुदायमा पनि छ । पहिलो पटक महिनावारी हुँदा नेवार कन्यालाई गुफामा राखिन्छ । दोस्रो पटकदेखि कोही चोखो गरी अलगै बस्छन् । कोही बस्दैनन्।

महिनावारी बार्ने चलन आफैमा नराम्रो होइन । खासगरी विहानदेखि रातिसम्म काममा जोतिनु पर्ने महिलालाई महिनावारी बार्दा कम्तीमा ५ दिन भएपनि आराम त हुन्छ।

Hardik ivf

हाम्रा पुर्खाहरूले सायद राम्रै सोंचले महिनावारी बार्ने चलन शुरु गरे, तर हामीले यसलाई गलत संस्कारको रुपमा विकास गर्‍यौँ।

पहिले महिनावारी हुँदा कसरी सफा बस्ने भन्ने ज्ञान नेपाली समाजलाई थिएन । महिलाहरू रगत व्यवस्थापन गर्न सक्दैन थिए । यत्तिकै घरभित्र वा बाहिर काम गर्दा रगत बगेर फोहोर हुन्थ्यो । यस्तो बेला महिलालाई काम गर्न गाह्रो हुन्थ्यो । त्यसैले, महिनावारी हुँदा महिलालाई अलग्गै राख्ने चलन शुरु भयो । राम्रो नियतले शुरु भएको यो चलनले बिस्तारै विकृत रुप लिँदै गयो।

सत्यमोहन जोशी ।

महिनावारी भएका बेला भान्छाघर वा मन्दिर पस्दा देउता रिसाउँछ भन्ने गलत मान्यता विकास भयो । महिनावारी हुँदा महिलालाई दूध र दही जस्ता पोषिलो खानेकुरा खान दिनु हुँदैन भनियो । उनीहरूलाई कसैले छुन पनि हुँदैन भन्ने विभेदजन्य सोंचको विकास भयो । कुनै धर्म ग्रन्थमा पनि महिनावारी भएका बेला महिलाले पोषिलो खानेकुरा खानुहुँदैन वा कसैलाई छुन हुँदैन भनिएको छैन । हामी आफैले बनाएको यस्तो गलत सोचलाई परिवर्तन गर्नैपर्छ।

तर, सरकारी र गैरसरकारी क्षेत्रबाट करोडौ लगानी हुँदा पनि सुदूरपश्चिम र कर्णालीमा छाउपडी हट्न सकेको छैन । यो कुप्रथा काकारण महिलाको मृत्यु भइरहेको समाचार आइरहन्छ । यसैले, मलाई लाग्छ, अब छाउपडीको अन्त्य गर्नुभन्दा यसलाई आधुनिक ढाँचामा ढाल्दा राम्रो हुन्छ।

सुदूरपश्चिम र कर्णाली प्रदेशका वासिन्दालाई आफ्ना आमा, दिदीबहिनीलाई महिनावारी हुँदा राम्ररी हावा नछिर्ने गोठमा राख्नुभन्दा यस्तो छाउघर निर्माण गर्न प्रेरित गर्नुपर्छ, जुन सफा र सुविधाजनक होस् । शहर बजारका होटल वा पार्टी प्यालेसजस्ता सुविधाजनक छाउघरमा बस्न पाए महिलालाई सर्पले टोक्ने, निस्सासिने वा चीसो लागेर मर्ने खतरा हुँदैन । उनीहरूलाई आधुनिक छाउघरमा बस्दा पोषिलो खाना र मनोरञ्जनको पनि व्यवस्था होस्।

जहाँ उनीहरूलाई बस्न, खानदेखि लिएर पाँच दिनसम्म केही मनोरञ्जन पनि होस । यो सुविधा त्यत्तिकै प्रदान गर्ने हैन । सेवाप्रदान गरे बपत पैसा लिनुपर्छ।

गरीबहरूले यस्तो सुविधाजनक छाउघर निर्माण गर्न सक्दैनन् । तर, स्थानीय सरकारले व्यवसायीहरूसँग मिलेर सामुदायिक छाउघरको निर्माण गर्न सक्छन्, जहाँ बस्ने महिलाबाट निश्चित शुल्क उठाउन सकिन्छ।

यस्ता आधुनिक छाउघर बनाउन सकिए गाउँमा पर्यटकहरू पनि बढ्छन । पर्यटकहरूलाई नै पनि त्यस्ता छाउघरमा राख्न सकिन्छ । होम स्टेमा जस्तो । यसो गर्न सकिए छाउपडीको पीडा भोग्ने महिलालाई राहत हुन्छ । छाउपडी चलन त्याग्नै मिल्दैन भन्नेहरूलाई पनि सजिलो हुन्छ।

सके त यस्ता सामुदायिक छाउघरमा एक जना नर्स पनि राख्नुपर्छ, जसले महिनावारी भएका दिदीबहिनीलाई सजिलो होस् । यस्तो बेला पेट दुख्ने र वाकवाकी लाग्ने जस्ता समस्या महिलाले भोग्ने गरेका छन् । नर्स राखियो भने उनीहरूले स्वास्थ्य सेवा पनि पाउँछन्।

छाउगोठमै महिलाको बलात्कार भएको, सर्पले डसेर मृत्यु भएको र निसास्सिएर ज्यान गएको जस्ता दुःखद घटनाहरू बाहिर आइरहन्छन्।

गाउँमा जसरी श्रमदान गरी र स्थानीय सरकारबाट बजेट निकाली धर्मशाला, विद्यालय र मन्दिरहरू बनाइन्छन्, त्यसरी नै सामुदायिक छाउघर बनाउन सकिन्छ । जसकारण, छाउगोठमै महिलाको बलात्कार भएको, सर्पले डसेर मृत्यु भएको र निसास्सिएर ज्यान गएको जस्ता दुःखद घटनाहरू पनि हुँदैनन् । सधै भरीका यसलाई जोगाइ राख्नु पर्छ भन्ने होइन, अब महिनावारीकै कारण कसैले ज्यान गुमाउनु नपरोस भन्ने तत्कालको उपाय मात्रै हो।

(बहसका लागि संस्कृतिविद् सत्यमोहन जोशीसँग इन्द्रसरा खड्काले गरेको कुराकानीमा आधारित । यसमा काठमाडौं प्रेस सम्पादकीय टीम सहमत हुन जरुरी छैन् ।)

 

प्रकाशित मिति: १०:४२ बजे, मंगलबार, चैत ५, २०७५
NTCNTC
Jaga shaktiJaga shakti
प्रतिक्रिया दिनुहोस्